четвер, 5 жовтня 2023 р.

7-9 Клас. Модуль. Легка Атлетика.

Всім доброго вечора, шановні учні які навчаються на дистанційній формі навчання!!! Прошу всіх обов'язково пройти підсумкове тестування по темі легка атлетика. Тема була подана для всіх, ще давно тому прошу всіх зробити тест і ви отримаєте законну оцінку. Всіх чекаю для гарно пройденого тестування і всім хороших оцінок!!!




Правила техніки безпеки на уроках з легкої атлетики
1.         На уроках з легкої атлетики потрібно займатись тільки у відповідному  Спортивному одязі та взутті.
2.         Місце проведення легкоатлетичних уроків це є: спортивний майданчик, де є бігові доріжки, сектори для метання, сектори для стрибків у довжину та висоту, які відповідають санітарним нормам.
3.         Всі речі, які можуть призвести до травм, залишають у роздягальні.
4.         На початку занять виконуй  розминку. Це допоможе краще засвоювати вправи й запобігти травмам.
5.         Під час бігу на короткі дистанції потрібно бігти тільки по своїй доріжці.
6.         На фініші не роби різких зупинок, після бігу перейди на швидку ходьбу ,уповільни дихання і тільки потім зупиняйся.
7.         Виконуй стрибки тільки на рівному грунті.
8.         Стояти на шляху розбігу й біля місця приземлення під час стрибків не можна, щоб запобігти травмуванню.
9.         Перед початком стрибків розрихли пісок у ямі.
10.    Приземлення має бути м’яким, на обидві ноги, з поступовим присіданням. Не приземляйся на руки, щоб не травмуватися.
11.    Стрибки виконуй тільки тоді, коли попередній стрибун покинув місце приземлення. Пам’ятай про безпеку – виходь зі стрибкової ями тільки уперед.
12.    Не перебігай місця ,де проходять заняття з бігу, стрибків і метання.
13.    Метай тільки в напрямку ,вказаним вчителем.
14.    Під час метання вибери такий напрямок, щоб м’яч не потрапив у вікно чи людей.
15.    Не подавай м’ячі для метання кидком.
16.    М’ячі для метання збирати тільки з дозволу вчителя.

Легка атлетика – «королева спорту» – один із найстаріших видів спорту. В основу легкоатлетичних вправ покладені природні рухи людини – ходьба, біг, стрибки, метання. Вона об’єднує понад 40 різних видів ходьби, бігу, метання, стрибків, а також багатоборств.








ЛЕГКА АТЛЕТИКА – вид спорту, який об’єднує природні для людини фізичні вправи: біг, стрибки, метання. В той же час легка атлетика – це науково – педагогічна дисципліна. Вона має свою теорію, яка розглядає питання техніки, тактики, тренування, навчання. Легка атлетика будується на ряду суміжних наук – фізіології, психології, анатомії, біомеханіці, медицині та інших. Легка атлетика включає п’ять видів вправ: ходьбу, біг, стрибки, метання і багатоборство. В шкільній програмі легка атлетика представлена такими видами, як біг, стрибки, метання.


Біг.
Біг – головний вид легкої атлетики його використовують, як обов’язковий засіб для фізичної підготовки практично на всіх уроках фізкультури. Заняття бігом сприяють розвитку опорно - рухового апарату, серцево – судинної, дихальної та інших систем організму. Бігові вправи загартовують волю, виховують вміння долати перешкоди. Біг – це невід’ємна частина не тільки легкої атлетики, а й інших видів спорту, таких, як рухливі ігри, спортивні ігри, акробатичні та гімнастичні стрибки.Біг – це складова частина легкоатлетичних вправ, таких, як стрибки в довжину, висоту, з жердиною, метання спису.
Біг буває: а) повільний (довготривалий), він має гігієнічно – оздоровче значення; б) швидкий біг, спринтерський біг сприяє вдосконаленню швидкісно – силових якостей; в) біг на середні та довгі дистанції – витривалість.


Стрибки.


Стрибки розподіляють на: стрибки в довжину ( з місця, з розбігу). Стрибки з місця виконуються у вигляді тестів для виявлення рівня фізичної підготовки. Стрибки в довжину з розбігу, «зігнувши ноги», є обов’язковим видом шкільної програми з легкої атлетики. Стрибки сприяють розвитку швидкісно – силових якостей, вони розвивають швидкість, спритність, сміливість, вміння володіти своїм тілом у просторі.


Метання.
Це переміщення снарядів у просторі на відстань. Метання – це вправа швидкісно – силового характеру з короткочасними (вибуховими) зусиллями. Метання розвиває силу, вдосконалює такі якості: швидкість, координацію рухів. З розбігу метають м’яч, гранату, спис.








Легка атлетика - один з найдавніших видів спорту. За багато століть до нашої ери деякі народи Азії і Африки влаштовували легкоатлетичні змагання. Але справжній розквіт цього виду спорту настав в Стародавній Греції. Перші Олімпійські ігри давнини, про які збереглись достовірні записи, відбулися в 776 році до н.е. Тоді в програму змагань входив лише біг на 1 стадій (192,27 м). У 724 році до н.е. проводився біг вже на 2 стадія, а ще через чотири роки відбувся перший олімпійський забіг на довгу дистанцію - 24 стадія. Перемога на іграх цінувалася дуже високо. Чемпіонам надавали великі почесті, обирали на почесні посади, в їх честь будували монументи. Великою популярністю в Стародавній Греції користувалися стрибки в довжину і естафетний біг (лампадеріомас), учасники якого передавали один одному палаючий факел. Пізніше в програму Олімпійських ігор були включені метання диска і метання списа, а 708 року до н.е. вперше були проведені змагання з багатоборства - пентатлону, в який входив біг на 1 стадій, метання диска, списа, стрибок в довжину (під час розбігу атлет тримав в руках гантелі масою від 1,5 до 4,5 кг) і боротьба (панкратіон). У 393 році н. е. Олімпійські ігри припинили своє існування у зв’язку з втратою Грецією самостійності та переходом її під владу Римської імперії. Разом з Олімпійськими іграми античності на довгий час зник і грецький ідеал виховання гармонії тіла й духу, фізичної краси й духовного благородства. Більше тисячоліття повинно було пройти, щоб у новій ситуації, тепер вже не на національному, а на міжнародному рівні було відроджено Олімпійські ігри[2].Шотландські середньовічні змагання з метання молота. У середньовіччі великих змагань з легкої атлетики не проводилося, хоча є відомості, що в святкові дні люди розважалися, змагаючись в метанні каменів, стрибках в довжину і у висоту, в бігу на швидкість. Пізніше в Західній Європі біг, стрибки і метання увійшли в систему фізичного виховання лицарів. Чітких правил змагань в цей період ще не було, тому на кожному змаганні вони встановлювались за домовленістю між спортсменами. Однак поступово правила ставали все більш стабільними. Одночасно вдосконалювалися і легкоатлетичні снаряди. Після винаходу в XIV сторіччі вогнепальної зброї від метання важкого каменю перейшли до штовхання металевого гарматного ядра. Ковальський молот поступово замінили молотом на ланцюгу, а згодом ядро на ланцюгу (на сьогодні - ядро на сталевому дроті з ручкою).Стрибок з жердиною (ілюстрація 1861)Легка атлетика як вид спорту почала складатися лише наприкінці першої половини XIX ст. Були зафіксовані результати в стрибку з жердиною в 1789 (1,83 м, Д. Буш, Німеччина), в бігу на одну милю в 1792 (5.52,0, Ф. Павелл, Велика Британія) та в бігу на 880 ярдів в 1830 (2.06,0, А. Вуд, Велика Британія), в стрибках у висоту в 1827 (1,575, А. Вілсон, Велика Британія), в метанні молота в 1838 (19,71 м, Район, Ірландія), в штовханні ядра в 1839 (8,61 м, Т. Каррадіс, Канада) тощо. Вважається, що початок історії сучасної легкої атлетики поклали змагання в бігу на дистанції близько 2 км серед учнів коледжу в англійському Рагбі в 1837, після чого такі змагання стали проводитися в інших навчальних закладах Англії. Пізніше до програми змагань стали включати біг на короткі дистанції, біг з перешкодами, метання ваги, а в 1851 - стрибки в довжину і висоту з розбігу. У 1864 між університетами Оксфорда і Кембриджа були проведені перші змагання, які сталі надалі щорічними та започаткували традиційні двосторонні матчі, як формат легкоатлетичних змагань.У 1865 був заснований Лондонський атлетичний клуб, що популяризовував легку атлетику, організовував змагання та наглядав за дотриманням аматорського статусу спортсменів. Вищий орган британського легкоатлетичного спорту - Любительська атлетична асоціація, - що об'єднала всі легкоатлетичні організації Британської імперії, був організований в 1880. Дещо пізніше, ніж в Англії, стала розвиватися легка атлетика в США (в 1868 був організований легкоатлетичний клуб в Нью-Йорку, а 1875 - студентський спортивний союз), яка швидко стала популярною в університетах. Це забезпечило в наступні роки (до 1956) провідне становище американских легкоатлетів в світі. У 1880-1890 в багатьох країнах світу були організовані любительські легкоатлетичні асоціації, які об'єднали окремі клуби, ліги і отримали права вищих органів з легкої атлетики. Широкий розвиток сучасної легкої атлетики пов'язане з відродженням Олімпійських ігор (1896), в яких, віддаючи данину давньогрецьким олімпіадам, їй відвели найбільше місце. Олімпійські ігри і на сьогодні продовжують залишатись потужним стимулом для розвитку легкої атлетики в усьому світі.17 липня 1912 в Стокгольмі була створена Міжнародна аматорська легкоатлетична федерація або ІААФ (англ. International Amateur Athletics Federation) як керівний легкоатлетичний орган в цілому світі. Першим президентом ІААФ був обраний швед Зігфрід Едстрьом, який залишався на цьому посту до 1946. На момент створення федерації до неї входили 17 країн, а зараз вона вже налічує більше 200 країн-членів. Починаючи з 2002, федерація змінила власну назву, зберігши колишню абревіатуру (IAAF) і стала називатись Міжнародною асоціацією легкоатлетичних федерацій (англ. International Association of Athletic Federations).Для керівництва розвитком легкої атлетики в країнах Європи і регулювання календаря європейських змагань та їх проведення створена Європейська легкоатлетична асоціація, яка об'єднує легкоатлетичні федерації європейських країн. Подібні асоціації і конфедерації створені і в інших регіонах світу: Азійська легкоатлетична асоціаціяЛегкоатлетична асоціація Північної, Центральної Америки і Карибського басейнуПівденноамериканська легкоатлетична конфедераціяАфриканська легкоатлетична конфедераціяЛегкоатлетична асоціація Океанії[3].




Подальший розвиток світової легкої атлетики складались із наступних подій:

1914 - третій Конгрес ІААФ затвердив перші технічні правила проведення змагань та перші світові легкоатлетичні рекорди.

1919 - у Монтевідео був проведений перший чемпіонат Південної Америки з легкої атлетикиФранческа П'янцола, переможниця перших Всесвітніх жіночих ігор з метання списа

1921 - у Парижі створюється Міжнародна жіноча спортивна федерація, до якої увійшли національні організації шести країн. Тоді ж, на паризькому стадіоні «Персен»[fr] відбулися перші Всесвітні жіночі ігри. Популярність цих Ігор сприяла тому, що в 1928 п'ять жіночих видів легкої атлетики були включені до олімпійської програми. Всесвітні жіночі ігри проводилися ще тричі - в 1926 (Гетеборг), 1930 (Прага) і 1934 (Лондон). У 1936 Міжнародна жіноча федерація об'єдналася з ІААФ.

1922 - в Женеві вперше побачив світ міжнародний легкоатлетичний щорічник, підготовлений Морісом Лойшем. Видання містило велику кількість статистичних матеріалів (рекорди, результати великих змагань, списки кращих атлетів). Після виходу другого видання в 1923, його випуск після смерті автора перервався на довгі роки.

1923 - у Парижі вперше були проведені  Всесвітні студентські ігри - Універсіада.

1926 - у Мехіко відбулися перші Ігри країн Центральної Америки і Карибського басейну.

Фініш забігу на 100-метрівці на першому чемпіонаті Європи

1934 - у Турині відбувся перший чемпіонат Європи, в якому виступали тільки чоловіки.

1940 - перший показ змагань легкоатлетів по телебаченню. Це відбулося під час чемпіонату американських атлетів в приміщенні знаменитого Медісон-сквер-гарден в Нью-Йорку.

1946 - новим, другим за ліком, президентом ІААФ стає олімпійський чемпіон-1928 з бігу на 400 метрів з бар'єрами Девід Берглі

1950 - у Брюсселі була створена Асоціація легкоатлетичних статистиків (англ. Association of Track and Field Statisticians). Починаючи з 1951 Асоціація поновлює, після 28-річної перерви, випуск щорічного статистичного видання «ATFS International Athletics Annual».

1951 - у Буенос-Айресі проводяться перші Панамериканські ігри, а у Нью-Делі проходять перші Азійські ігри.

1961 - у швейцарському Лугано проводяться перші командні змагання ІААФ зі спортивної ходьби, що отримали назву «Трофей Лугано», а пізніше стали Кубком світу, трансформованим у Командний чемпіонат світу зі спортивної ходьби.

1965 - у Штутгарті проходить перший фінал розіграшу Кубку Європи, а у Браззавілі - перші Африканські ігри.

1966 - у Дортмунді відбулися перші Європейські ігри в приміщенні, які в 1970 були перетворені в чемпіонат Європи в приміщенні.

1973 - ІААФ бере під свою юрисдикцію міжнародні змагання з кросу, що проводяться з 1903, перетворивши їх на чемпіонат світу з кросу.

1975 - ІААФ приймає рішення про автоматичне відсторонення від змагань спортсменів, викритих у застосуванні анаболічних стероїдів.

1976 - третім президентом ІААФ стає колишній бігун на 400 і 800 метрів, голандець Адріан Паулен.

1977 - у Дюссельдорфі вперше розіграний Кубок світу. Також набирає чинності рішення ІААФ про обов'язкову автоматичну фіксацію результатів з точністю до 0,01 с для реєстрації рекордів світу в спринтерського  бігу на дистанціях до 400 метрів включно.

1981 - Президентом ІААФ стає італієць Прімо Небіоло.

1983 - у Гельсінкі проводиться перший чемпіонат світу з легкої атлетики.

1985 - вперше проводиться серія комерційних турнірів на запрошення «IAAF / Mobil Grand Prix». В японській Хіросімі проводиться перший Кубок світу з марафонського бігу. Починаючи з 1997, його розіграш включений до програми чемпіонатів світу.

1986 - в Афінах проходить перший чемпіонат світу серед юніорів.

1987 - в американському Індіанаполісі проводиться перший чемпіонат світу в приміщенні. За два роки до цього в Парижі пройшли так звані Всесвітні ігри в приміщенні. Їх успіх і привів до створенням нового чемпіонату світу.

1989 - ІААФ посилює заходи щодо боротьби з вживанням допінгу, зобов'язуючи національні федерації застосовувати санкції до порушників існуючих правил.

1998 - організатори шести найбільш престижних етапів Гран-прі ІААФ, об'єднавши зусилля і фінанси, створюють нову форму змагань - «Золоту лігу», з найбільшим призовим фондом в історії легкої атлетики (1 мільйон доларів), що діставався атлетам, які перемогли на всіх шести етапах цього щорічного змагання.

1999 - від розриву серця вмирає четвертий президент ІААФ Прімо Небіоло. Відповідно до Статуту ІААФ, виконуючим обов'язки президента стає перший віце-президент, сенегалец Ламін Діак, якого на наступному Конгресі в 2001 в Едмонтоні обрали повноправним, п'ятим за рахунком президентом ІААФ.



1. Біг з низького старту 30-60 м. 




2. Стрибки в довжину з розбігу. 





3. Метання малого м'яча.  






4. Легкоатлетичний крос 1000-1500 м. 












Цікаві відомості стосовно теми Легка атлетика

Спеціальні бігові вправи з Легкої атлетики!!!!



Тест для учнів які знаходяться на дистанційній формі!!!!

вівторок, 4 квітня 2023 р.

 6-9 кл. Модуль. Футбол.




МОДУЛЬ ФУТБОЛ.
 Ознайомлюємося та переглядаємо інформацію. В інформації йдеться про історію розвитку футболу, а також коротко відомості які вам необхідно знати, для уявлення гри в футбол і як правильно здавати конкретні нормативи.










Ранкова гігієнічна гімнастика входить в розпорядок дня в ранковий час після пробудження від сну. В комплекс слід включати вправи для всіх груп м'язів, вправи на гнучкість і дихальні вправи. Не рекомендується виконувати вправи статичного характеру, зі значними обтяженнями, на витривалість (наприклад, тривалий біг до втоми). При складанні комплексів та їх виконанні рекомендується фізичне навантаження на організм підвищувати поступово, з максимумом у середині чи в другій половині комплексу. Кожну вправу слід починати в повільному темпі й з невеликою амплітудою рухів з поступовим її збільшенням. Між серіями з 2-3 вправ (а для силових вправ - після кожного) виконуються вправи на розслаблення або повільний біг (20-30 с). Дозування фізичних вправ, тобто збільшення або зменшення їх інтенсивності, забезпечується зміною амплітуди рухів, прискоренням або уповільненням темпу, збільшенням або зменшенням числа повторень вправ, включенням в роботу більшого або меншого числа м'язових груп, збільшенням або скороченням пауз для відпочинку. Ранкова гігієнічна гімнастика може поєднуватися з самомасажем і загартовуванням організму. Відразу ж після виконання комплексу рекомендується зробити самомасаж основних м'язових груп ніг, тулуба і рук і виконати водні процедури з урахуванням правил і принципів загартовування. 



Фізичні вправи протягом дня забезпечують попередження стомлення, сприяють підтримці працездатності тощо. Вправи виконуються в перервах між заняттями з інших предметів. Зазвичай це прості загально-розвивальні вправи (нахили, повороти, кругові рухи голови, кругові рухи в плечових, ліктьових суглобах тощо); ізометричні (максимальна напруга і розслаблення м'язів кистей, рук, ніг, тулуба); спеціальні для м'язів очей (рухи очей вправо-вліво, вгору-вниз, кругові рухи). Вибір кількості занять в тиждень, залежить в значній мірі від мети самостійних занять. Для підтримки фізичного розвитку на досягнутому рівні досить займатися двічі на тиждень; для його підвищення – не менше трьох разів, а для досягнення помітних результатів – 4-5 разів на тиждень і більше. Тренуватися потрібно через 2-3 години після прийому їжі. Не рекомендується тренуватися вранці натщесерце, відразу після сну, а також пізно ввечері. Тренувальні заняття, як правило, носять комплексний характер, тобто повинні сприяти розвитку всього комплексу фізичних якостей, а також зміцненню здоров'я та підвищенню загальної працездатності організму. Спеціалізований характер занять вимагає індивідуального підходу і попередньої підготовки, тобто спеціального добору тренувальних засобів, навантажень, місця і часу занять, консультацій з фахівцями. Самостійні тренувальні заняття проводяться за загальноприйнятою структуру: підготовча (розминка), основна і заключна частини. Під час організації самостійних занять учнів фізичними вправами вчителю фізичної культури рекомендуємо:  забезпечити відповідний рівень допомоги та підтримки самостійної роботи учнів;  допомогти сформувати перелік вправ, і скласти комплекси для загального фізичного розвитку, розвитку окремих груп м’язів та основних фізичних якостей;  запропонувати підбір окремих вправ та комплексів вправ із використанням дрібного інвентарю: амортизатори, джгути, еспандери, гантелі та ін.;  розробити і запропонувати учням доступну систему моніторингу розвитку фізичних якостей.. Під час самостійних занять фізичними вправами учням варто слідкувати за самопочуттям. У разі виникнення симптомів простудних захворювань заняття потрібно негайно припинити, повідомити про погіршення самопочуття їхнім батькам і звернутися до закладу охорони здоров’я. Рекомендації з організації простору та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ у домашніх умовах: - пам’ятайте, що житлове приміщення не може в повній мірі виконувати функцію спортивного залу! - не порушуйте права власників житлових будинків та квартир! - потурбуйтесь про комфорт і спокій ваших сусідів!






Фізичні вправи протягом дня забезпечують попередження стомлення, сприяють підтримці працездатності тощо. Вправи виконуються в перервах між заняттями з інших предметів. Зазвичай це прості загально-розвивальні вправи (нахили, повороти, кругові рухи голови, кругові рухи в плечових, ліктьових суглобах тощо); ізометричні (максимальна напруга і розслаблення м'язів кистей, рук, ніг, тулуба); спеціальні для м'язів очей (рухи очей вправо-вліво, вгору-вниз, кругові рухи). Вибір кількості занять в тиждень, залежить в значній мірі від мети самостійних занять. Для підтримки фізичного розвитку на досягнутому рівні досить займатися двічі на тиждень; для його підвищення – не менше трьох разів, а для досягнення помітних результатів – 4-5 разів на тиждень і більше. Тренуватися потрібно через 2-3 години після прийому їжі. Не рекомендується тренуватися вранці натщесерце, відразу після сну, а також пізно ввечері. Тренувальні заняття, як правило, носять комплексний характер, тобто повинні сприяти розвитку всього комплексу фізичних якостей, а також зміцненню здоров'я та підвищенню загальної працездатності організму. Спеціалізований характер занять вимагає індивідуального підходу і попередньої підготовки, тобто спеціального добору тренувальних засобів, навантажень, місця і часу занять, консультацій з фахівцями. Самостійні тренувальні заняття проводяться за загальноприйнятою структуру: підготовча (розминка), основна і заключна частини. Під час організації самостійних занять учнів фізичними вправами вчителю фізичної культури рекомендуємо:  забезпечити відповідний рівень допомоги та підтримки самостійної роботи учнів;  допомогти сформувати перелік вправ, і скласти комплекси для загального фізичного розвитку, розвитку окремих груп м’язів та основних фізичних якостей;  запропонувати підбір окремих вправ та комплексів вправ із використанням дрібного інвентарю: амортизатори, джгути, еспандери, гантелі та ін.;  розробити і запропонувати учням доступну систему моніторингу розвитку фізичних якостей.. Під час самостійних занять фізичними вправами учням варто слідкувати за самопочуттям. У разі виникнення симптомів простудних захворювань заняття потрібно негайно припинити, повідомити про погіршення самопочуття їхнім батькам і звернутися до закладу охорони здоров’я. Рекомендації з організації простору та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ у домашніх умовах: - пам’ятайте, що житлове приміщення не може в повній мірі виконувати функцію спортивного залу! - не порушуйте права власників житлових будинків та квартир! - потурбуйтесь про комфорт і спокій ваших сусідів!




Коротко фото наших кращих гравців школи. Які відстоюють честь та приносять здобутки.



Правильний підхід до тренувань обов'язково принесе результат.


















Головна суть бажання гарно працювати і показувати хороші результати))))





















Доброго вечора шановні учні, які знаходяться на сімейній формі, прошу всіх вас пройти підсумкове тестування для того, щоб я міг вам виставити оцінку по темі футбол. Якщо ви не виконаєте тести, я не зможу вас оцінити і ви отримаєте Н/А, я думаю, що всі розуміють, що це дуже погано. На контрольні тести вам дається 20 днів з 05.04.2023 по 25.04.2023 до 12.00, думаю спокійно можна зробити роботу, часу вдосталь. Тести проходимо з першого разу, не обманюйте мене, адже перш за все ви обманюєте себе, я виставлю оцінку першу яку я побачу. В тестах може бути декілька правильних відповідей, тому уважно читайте завдання і не спішіть з відповіддю, час проходження на тест 30 хв. Обов'язково вписуємо прізвище, ім'я і клас, це буде простіше вас оцінити для мене.  І я буду знати, що ви відповідально відноситеся до відповідної теми. Бажаю всім гарної здачі теми всім гарного настрою і мирного неба. Для заходу на тест нажимайте прямо на ссилку, що вище)))