5-9 клас. Легка атлетика.
Біг.
Біг – головний вид легкої атлетики його використовують, як обов’язковий засіб для фізичної підготовки практично на всіх уроках фізкультури. Заняття бігом сприяють розвитку опорно - рухового апарату, серцево – судинної, дихальної та інших систем організму. Бігові вправи загартовують волю, виховують вміння долати перешкоди. Біг – це невід’ємна частина не тільки легкої атлетики, а й інших видів спорту, таких, як рухливі ігри, спортивні ігри, акробатичні та гімнастичні стрибки.Біг – це складова частина легкоатлетичних вправ, таких, як стрибки в довжину, висоту, з жердиною, метання спису.
Біг буває: а) повільний (довготривалий), він має гігієнічно – оздоровче значення; б) швидкий біг, спринтерський біг сприяє вдосконаленню швидкісно – силових якостей; в) біг на середні та довгі дистанції – витривалість.
Стрибки.
Стрибки розподіляють на: стрибки в довжину ( з місця, з розбігу). Стрибки з місця виконуються у вигляді тестів для виявлення рівня фізичної підготовки. Стрибки в довжину з розбігу, «зігнувши ноги», є обов’язковим видом шкільної програми з легкої атлетики. Стрибки сприяють розвитку швидкісно – силових якостей, вони розвивають швидкість, спритність, сміливість, вміння володіти своїм тілом у просторі.
Метання.
Це переміщення снарядів у просторі на відстань. Метання – це вправа швидкісно – силового характеру з короткочасними (вибуховими) зусиллями. Метання розвиває силу, вдосконалює такі якості: швидкість, координацію рухів. З розбігу метають м’яч, гранату, спис.
Стрибок з місця.
Вашій увазі та практичному застосуванню пропонується відеоматеріал з варіативного модуля легка атлетика, який включає в себе теоретичну частину та практичні вправи в домашніх умовах обмеженого простору.
Правила техніки безпеки на уроках з легкої атлетики
1. На уроках з легкої атлетики потрібно займатись тільки у відповідному Спортивному одязі та взутті.
2. Місце проведення легкоатлетичних уроків це є: спортивний майданчик, де є бігові доріжки, сектори для метання, сектори для стрибків у довжину та висоту, які відповідають санітарним нормам.
3. Всі речі, які можуть призвести до травм, залишають у роздягальні.
4. На початку занять виконуй розминку. Це допоможе краще засвоювати вправи й запобігти травмам.
5. Під час бігу на короткі дистанції потрібно бігти тільки по своїй доріжці.
6. На фініші не роби різких зупинок, після бігу перейди на швидку ходьбу ,уповільни дихання і тільки потім зупиняйся.
7. Виконуй стрибки тільки на рівному грунті.
8. Стояти на шляху розбігу й біля місця приземлення під час стрибків не можна, щоб запобігти травмуванню.
9. Перед початком стрибків розрихли пісок у ямі.
10. Приземлення має бути м’яким, на обидві ноги, з поступовим присіданням. Не приземляйся на руки, щоб не травмуватися.
11. Стрибки виконуй тільки тоді, коли попередній стрибун покинув місце приземлення. Пам’ятай про безпеку – виходь зі стрибкової ями тільки уперед.
12. Не перебігай місця ,де проходять заняття з бігу, стрибків і метання.
13. Метай тільки в напрямку ,вказаним вчителем.
14. Під час метання вибери такий напрямок, щоб м’яч не потрапив у вікно чи людей.
15. Не подавай м’ячі для метання кидком.
16. М’ячі для метання збирати тільки з дозволу вчителя.
Легка атлетика – «королева спорту» – один із найстаріших видів спорту. В основу легкоатлетичних вправ покладені природні рухи людини – ходьба, біг, стрибки, метання. Вона об’єднує понад 40 різних видів ходьби, бігу, метання, стрибків, а також багатоборств.
ЛЕГКА АТЛЕТИКА – вид спорту, який об’єднує природні для людини фізичні вправи: біг, стрибки, метання. В той же час легка атлетика – це науково – педагогічна дисципліна. Вона має свою теорію, яка розглядає питання техніки, тактики, тренування, навчання. Легка атлетика будується на ряду суміжних наук – фізіології, психології, анатомії, біомеханіці, медицині та інших. Легка атлетика включає п’ять видів вправ: ходьбу, біг, стрибки, метання і багатоборство. В шкільній програмі легка атлетика представлена такими видами, як біг, стрибки, метання.
Біг.
Біг – головний вид легкої атлетики його використовують, як обов’язковий засіб для фізичної підготовки практично на всіх уроках фізкультури. Заняття бігом сприяють розвитку опорно - рухового апарату, серцево – судинної, дихальної та інших систем організму. Бігові вправи загартовують волю, виховують вміння долати перешкоди. Біг – це невід’ємна частина не тільки легкої атлетики, а й інших видів спорту, таких, як рухливі ігри, спортивні ігри, акробатичні та гімнастичні стрибки.Біг – це складова частина легкоатлетичних вправ, таких, як стрибки в довжину, висоту, з жердиною, метання спису.
Біг буває: а) повільний (довготривалий), він має гігієнічно – оздоровче значення; б) швидкий біг, спринтерський біг сприяє вдосконаленню швидкісно – силових якостей; в) біг на середні та довгі дистанції – витривалість.
Стрибки.
Стрибки розподіляють на: стрибки в довжину ( з місця, з розбігу). Стрибки з місця виконуються у вигляді тестів для виявлення рівня фізичної підготовки. Стрибки в довжину з розбігу, «зігнувши ноги», є обов’язковим видом шкільної програми з легкої атлетики. Стрибки сприяють розвитку швидкісно – силових якостей, вони розвивають швидкість, спритність, сміливість, вміння володіти своїм тілом у просторі.
Метання.
Це переміщення снарядів у просторі на відстань. Метання – це вправа швидкісно – силового характеру з короткочасними (вибуховими) зусиллями. Метання розвиває силу, вдосконалює такі якості: швидкість, координацію рухів. З розбігу метають м’яч, гранату, спис.
1. Біг на короткі дистанції. Техніка низького старту.
2. Стрибок у довжину з розбігу та з місця. Техніка виконання стрибка.
Стрибок з місця.
3. Метання малого м’яча. Техніка виконання.
4. Біг на довгі дистанції. Правильність бігу на 1000м, 1500м для учнів.